dado

Dado Delić, nakon 288 dana putovanja biciklom: NAUČIO SAM CIJENITI STVARI KOJE ...

26.03.2017
Nezaposleni sanitarni inžinjer, dvadesetdevetogodišnji Travničan Dado Delić, netom se vratio sa neobičnog putovanja: biciklom je za 288 dana prešao 11.350 kilometara kroz jedanaest država i bezbroj gradova.

- Prošao sam kroz Tadžikistan, Kirgistan, Indiju, Nepal, Mijanmar, Tajland, Kambodžu, Laos, Vijetnam, Kinu i Japan, a posjetio Singapur, Maleziju i Hong Kong.U mnogim od gradova sam se kratko zadržao. U New Delhiju sam ostao sedam dana, u Katmanduu i Bangkoku po deset dana, u Tokiju sedam dana. Boravak u tim gradovima sam koristio za odmor, oblazak i izlete do zanimljivih mjesta u okolini tih gradova - priča Delić.
Na put je, kaže, krenuo da ispuni svoju davnu želju da biciklom dođe do Japana. Uživa, kaže, putujući biciklom. Planinarenjem se godinama bavi, a u planinarskom društvu Željezničar upoznao je drugove koji su biciklom putovali u udaljene zemlje.

PUT SVILE:- Mislim da sam tako i inficiran. Biciklom sam 2012. godine godine išao iz BiH do Maroka, u sjevernoj Africi, a 2014. godine, opet biciklom, putovao  sam od BiH do Uzbekistana. Biciklom sam obišao i sve zemlje bivše Jugoslavije. Kad doživite osjećaj slobode, teško je pristati na kompromis poluživota - priča Dado.
Zatim napominje da je i ranije mnogo putovao kao backpacker, stopirajući ili kao dio alpinističke ekspedicije, te da je kroz putopise htio približiti zemlje daleke Azije ljudima koje to interesuje.

- Ruta putovanja bila je zamišljena da prati put svile. Od Bosne i Hercegovine do Uzbekistana sam vozio zemljama kojima se odvijala razmjena dobara između Istoka i Zapada. Nakon Kirgistana sam odlučio  promijeniti trasu puta i, umjesto kroz sjever Kine i Mongoliju, proći kroz živopisniju Indiju i jugoistočnu Aziju. U zemljama u koje sam dolazio i gradovima kroz koje sam prolazio nisam imao nikakav doček. Osim u Hirošimi. Tu su mi upriličili doček prilikom predaje poklona gradonačelnika Sarajeva Ive Komšića zamjeniku gradonačelnika Hirošime Tetsuo Muroti - kaže Dado.
Nije, veli, imao plan gdje će se tokom putovanja zaustavljati, koliko će vremena gdje provesti. Vodio se osjećajem! Većinu putovanja je kampirao. Dešavalo se i da ga ljudi koje je sretao ugoste u svojoj kući. U Tajlandu, Kambodži i Laosu spavao je u budističkim hramovima. Putujući kroz Tadžikistan i Kirgistan sam je sebi kuhao hranu, a ostatak putovanja većinom je jeo na ulici jer je to najjeftiniji, najpraktičniji i uobičajen stil objedovanja u jugoistočnoj Aziji. Prije putovanja je preko interneta „upoznao“ mjesta koje je namjeravao pohoditi.

PARALELE:- Za većinu zemalja se pokazalo da su tačne glasine koje ih prate. Opet, mišljenje o jednoj zemlji uveliko ovisi od ličnih iskustava svakog ponaosob. Za bicikliste su određene zemlje noćna mora, a neke su neotkriveno blago. Upoznavši različite kulture i nacije, moguće je povući paralele između određenih skupina. Poredeći nas sa zemljama krajnjeg Istoka, stekao sam utisak da smo mi nestrpljiviji, kao i mnogi drugi Zapadnjaci, da smo nekako divlji u odnosu na njih. Opet, gledajući osnovne ljudske potrebe, ljudi su isti svuda u svijetu i bivaju sve sličniji. To je valjda ta globalizacija! Poznavajući svijet onoliko koliko su mi to knjige i televizija omogućili, iznenadio sam se ogromnim razlikama između siromašnih i imućnih. Toga je bilo i bit će, ali svjedočiti tome je intenzivno iskustvo. Znajući utiske turista koji obiđu BiH, mogao bih reći da sam se u zemljama centralne Azije, gdje su ljudi veoma gostoljubivi, osjećao isto kao stranci koji dođu BiH - opisuje Dado.

Kaže da se sa putovanja vratio pun pozitivne energije, ali i nešto drugačijeg pogleda na svijet oko sebe.Svako putovanje, kaže, „prekroji njegovu ličnost i stavove“. Putovanja ga uče da svijet nije crno-bijel.

- Borba ljudi kroz svakodnevni život, čemu sam svjedočio na ovom putu, naučila me da više cijenim jednostavne stvari koje život čine sretnim. Naučio sam, zahvaljujući putovanjima, prihvatiti poraz i sa više strpljenja nositi se sa pojavama u životu. Posebno ću pamtiti drage osobe koje sam susreo i upoznao - kaže Dado, naglašavajući da je za ovakvo putovanje potrebno biti uporan i imati želju za spoznajom novog i drugačijeg.
Dok je toga, ma koliko na samom putu bilo teško, putovanje postane dobra priča. Jedan od strahova koji je imao bila je pomisao da bi u jednom momentu iz nekog razloga putovanje moglo biti prekinuto. Prihvativši sve moguće ishode putovanja, opuštenije je putovao i prepustio se usudu.

- Nemoguće je otisnuti se na ovakvo putovanje bez novca. Meni je za ovih 288 dana na putu i životarenje na cesti, sa nabavkom opreme, vizama i avionskim kartama bilo potrebno oko 18.000 KM. Ne bih uspio da nije bilo prijatelja koji su novcem i opremom omogućili ovo putovanje - kaže Dado.

JEDINSTVEN OSJEĆAJ: I podsjeća da su njegovo putovanje pomogli Fakultet zdravstvenih studija u Sarajevu, Grad Sarajevo, kompanija Lake d.o.o., Optike Loris, Autoškola Coach, udruženje Terra Dinarica, Grawe-osiguranja i Toyote, te Planinarsko društvo Željezničar, Art-kino Kriterion, Udruženja Stopa, Trek Bike Centari, Centar za edukaciju mladih. Njegove utiske i priče sa putovanja su redovno prenosili Aljazeera Balkans, magazin Gracija, portal Radio-Sarajevo i Catholic Relief Services. Putujući, pisao je dnevnik.

- Možda jednog dan pisanje ukoričim u knjige!? Za mene se nijedan način putovanja ne može uporediti sa putovanjem na dva točka. Uzbuđenje i izazovi koji traže snalažljivost i koje prate ovaj vid putovanja je jedinstven osjećaj, a različite okolnosti zakuju vas za neko mjesto i po nekoliko dana i tu se rađaju prijateljstva i priče kakve je teško opisati - priča Dado.

NAJNOVIJE IZ RUBRIKE

tarčin
Tarčin Forest Resort & Spa : Otvorenje luksuznog hotelskog resorta do kraja 2017.
18.08.2017

Izgradnja luksuznog resorta MGallery by Sofitel u Tarčinu ide planiranom dinamikom - u toku su radovi na hotelu vrijednom 18 miliona KM te na vanjskoj infrastrukturi, dok su vile već završene. Otvorenje resorta se očekuje do kraja 2017. godine.

rut
Projekt 'Rutmap' - Turistička mapa Sarajeva u novom ruhu
10.08.2017

Mobilna aplikacija dobila je novi dizajn i vektorsku offline mapu koja omogućava bolju funkcionalnost i lakše kretanje kako domaćim tako i stranim korisnicima u Sarajevu.

kanjon
HARUN MEHMEDINOVIĆ SNIMIO NEVJEROVATAN VIDEO GRAND KANJONA
08.08.2017

Mehmedinović je porijekom iz BiH, a sa 13 godina preselio se u SAD, gdje je završio školu za film u Los Angelesu.